In een goed uitgedachte waardepropositie leg je aan jouw Amerikaanse doelgroep uit waarom zij voor jouw product of dienst moeten kiezen. En niet te vergeten, waarom ze voor jouw organisatie moeten kiezen.
Dit doe je door de unieke voordelen en waarde uit te lichten die jouw product of dienst zo bijzonder maken. Ook belicht je een specifiek “probleem” dat het oplost voor je doelgroep, de voordelen die het biedt en natuurlijk waarom het veel beter is dan de aanbiedingen van de concurrenten. Wanneer je zo’n duidelijk totaalplaatje weet te schetsen dat potentiële klanten geen enkele reden meer hebben om te twijfelen, of om toch even bij de concurrent te gaan kijken, dan heb jij een geslaagde waardepropositie samengesteld.
Maar hoe pak je dit het beste aan? En hoe ziet een waardepropositie eruit die specifiek gericht is op de Amerikaanse markt? Lees hieronder het advies van onze USA business experts.
Amerikanen worden beïnvloed door beoordelingen en getuigenissen. Voeg daarom altijd aanbevelingen, klantbeoordelingen en client cases toe aan je waardepropositie om vertrouwen en geloofwaardigheid op te bouwen.
De klant is koning in Amerika. Benadruk je toewijding aan uitstekende klantenservice, want dit is een hele belangrijke factor voor Amerikaanse consumenten. Verwijs bijvoorbeeld naar garanties, retourbeleid of klantenservicefuncties.
Voer grondig marktonderzoek uit om de voorkeuren, behoeften en pijnpunten van Amerikaanse consumenten te begrijpen. Dit omvat culturele nuances, economische omstandigheden en het concurrerende landschap.
Amerikaanse consumenten waarderen over het algemeen producten van hoge kwaliteit en innovatie. Benadruk hoe jouw product of dienst zich onderscheidt op het gebied van kwaliteit, innovatie en betrouwbaarheid.
Neem huidige trends en waarden over die in de Verenigde Staten heersen, zoals duurzaamheid, gemak en technologische vooruitgang. Als jouw product bijvoorbeeld milieuvriendelijk is, benadruk dan de milieuvriendelijke voordelen ervan.
Amerikanen waarderen heldere en duidelijke communicatie. Vermijd jargon en buzzwoorden; gebruik in plaats daarvan eenvoudige en directe taal die snel de waarde van jouw product overbrengt en de juiste informatie verschaft.
Onze producten voldoen niet alleen aan de hoogste normen van kwaliteit en innovatie, maar dragen ook bij aan een duurzame toekomst. Sluit je aan bij duizenden tevreden klanten die ons vertrouwen vanwege onze betrouwbare en milieubewuste oplossingen.
Door je te richten op deze elementen, kun je een overtuigende waardepropositie creëren die resoneert bij Amerikaanse consumenten en je product of dienst onderscheidt in de concurrerende Amerikaanse markt.
Uitbreiden naar de grootste markt ter wereld is logisch. Maar waar begin je?
Het is net niet helemaal te vergelijken maar een INC is dus net een soort Amerikaanse BV.
Uiteraard maken we graag een offerte op maat voor jouw onderneming in Amerika.
De Van Holland Group helpt je met de beste informatie en rapporten om van jouw bedrijf in de USA een succes te maken. Maak kennis met onze no-nonsense werkwijze. Alle prijzen zijn volledig transparant en staan online. Als ondernemer wil je toch gewoon eerst vooraf weten waar je aan toe bent!