< 3

maanden

Gemiddelde tijd tussen start en eerste betalende klanten

Marktentree Amerika

USA Marktentree Strategie

Heb jij Amerika als land gevonden waar je de beste kansen ziet voor jouw product, dienst of service? Wil je graag begeleiding bij het betreden van deze markt?

Amerika adviseur

Wat kan de Amerika adviseur onder meer voor je doen?

  • introduceert je bij lokale netwerken en hun experts
  • onderhoudt contacten
  • helpt bij een mogelijke bedrijfsvestiging in de United States
document-01
It's personal!

Persoonlijke introductie bij betrouwbare internationale zakenpartners

skills (1)
Expert Netwerk

Direct contact bij Economic Development Office, een export hub, ambassade of consulaat

Hulp bij het betreden van de Amerikaanse markt

Je hebt de knoop doorgehakt. Je wilt je bedrijf gaan laten groeien en hebt gekozen om dat te doen door te gaan exporteren naar de Verenigde Staten. Van Holland Group heeft goede contacten en een netwerk in de VS. Wij kunnen je met een marktentree helpen met het zetten van de eerste stap.

Business Development USA

Eerst gaan we inventariseren en kijken of je klaar bent om met je product of dienst naar het buitenland te gaan. Er komt namelijk veel meer bij kijken dan dat je denkt. Daarom is je exportplan een belangrijke tool waarmee alle aspecten van het exporteren belicht worden. Heb je financiële slagkracht om een kantoor in de VS te openen? Of kies je ervoor vanuit Nederland je product op de Amerikaanse markt te gaan introduceren? Het antwoord op deze vragen geeft onze adviseur een leidraad zodat hij/zij je zo goed mogelijk kan voorbereiden op de entree.

Zaakwaarnemer

Bijvoorbeeld bij het zoeken naar partners of distributeurs. Maar we treden ook op als wettelijke vertegenwoordiger als je voor jouw bedrijf een Inc. wilt gaan oprichten. We nemen je zo alle papieren rompslomp uit handen. Ook hoef je niet iedere keer in het vliegtuig te stappen om persoonlijk je handtekening te gaan zetten.

Export Advies door een lokale adviseur die de gebruiken kent en contacten heeft.

Marktentree USA – Maak de juiste strategische keuzes en leer wat Asset Protection is.

Roadmap

Zaken doen in en met Amerika.

We gaan er van uit dat je een geweldig concept hebt. Maar hoe zet je jouw idee om in een concreet plan van aanpak?
Daarom gebruiken we de onderstaande stappen als leidraad voor een marktentree.

marktentree Amerika stappenplan roadmap

Concept

  • Waarde Propositie
  • Je Amerikaanse WHY
  • Merk en Idee
  • BHAG

Je hebt al een idee van wat je wilt in Amerika. Je hebt nagedacht over de juiste Waarde Propositie. En op basis van de theorie van Simon Sinek heb je een unieke Amerikaanse WHY.

Jouw merk en idee laten zich vertalen naar het Amerikaans-Engels maar je wilt eigenlijk eerst een onderzoek doen om te kijken of jouw concept aansluit in de praktijk.

Je durft je BHAG uit te spreken. BHAG staat voor Big, Hairy, Audacious Goal en in Nederland wordt het ook wel een groot, gewaagd doel genoemd. De term BHAG werd bedacht door Jim Collins en heb je nodig voor je visie op het betreden van de Amerikaanse markt.

Onderzoek

  • Marktverkenning
  • Positionering
  • Demografie
  • Export Plan

Een marktverkenning geeft antwoord op een aantal vragen. Zo is het belangrijk om te kijken naar de positionering van jouw bedrijf in de USA.

Wat zijn op dit moment actuele markttrends en via welke verkoopkanalen wil je straks de markt gaan bedienen. Demografie geeft inzicht in omvang, structuur en spreiding van de bevolking. Wat is jouw ideale klant en in welke staat kan je het beste de aansluiting zoeken bij de markt. Amerika heeft echt een andere zakencultuur, oftewel onderzoek goed de do’s-and-don’t’s.

Een exportplan gaat je helpen om  producteisen en exportregels in kaart te brengen. En uiteraard kijken we naar de diverse subsidie- en financieringsmogelijkheden.

Marktentree

  • Strategische Keuzes
  • Marketing Focus
  • Partnersships
  • Pilot Project

De plannen zijn gemaakt en onderzoek heeft aangetoond dat er goede kansen zijn in de USA. Tijd om een aantal Strategische Keuzes te maken.

Vanaf het eerste moment leggen we de juiste focus op inbound marketing. Dat kan door zelf actief de markt te betreden of door het sluiten van de juiste partnerdeals.

Waar vaak voor gekozen wordt is een Pilot Project. Je kunt nog zoveel onderzoek vooraf doen en plannen uitwerken: soms moet je echt een project als een kleine test opstarten. Op die manier kan je snel schakelen zonder kostbaar budget te verspillen. Op basis van zo’n pilot kan je daarna opschalen en de juiste inverstering doen.

Kantoor

  • USA Office
  • INC of LLC
  • Accountant & IRS
  • Netwerk Bouwen

Echt zaken doen in Amerika wil zeggen dat je een eigen USA Office moet openen. Je wilt als een betrouwbare partner overkomen en dat doe je met local presence. Dat tegenwoordig veel mensen remote en flex werken wil niet zeggen dat er nergens een adres kan staan.

Als serieus bedrijf heb je een rechtsvorm zoals een INC of LLC. Al dan niet vanuit Nederland aangestuurd door een Export BV.

En uiteraard heb je een accountant nodig die de juiste formulier indient bij de IRS. De Internal Revenue Service, meestal kortweg IRS genoemd, is de federale belastingdienst van de Verenigde Staten. Want met jouw bedrijf moet je ook voldoen aan de Amerikaanse belastingregels.

Vanuit je kantoor helpen we je met het netwerk bouwen. Dan kunnen individuele partners zijn maar denk ook aan branche verenigingen of inkooporganisaties. Stap voor stap groeit jouw nieuwe bedrijf in de USA.

Hoe zit dat nou met contracten, claims, IP, ITIN, verzekeren en wat is een buffer BV? Ook dat zijn zaken die we vooraf met je doornemen.

Begeleiding

  • Salesteam
  • Customer Success
  • Inbound Marketing
  • Backoffice Services

Nadat je kantoor is geopend en je Inc. of LLC is opgericht begin je met het aller belangrijkste en dat is het verkopen van je product of dienst. Wij helpen je met jouw Amerikaanse Salesteam.

Je kunt bijv. beginnen met een zogenaamde independent contractor of misschien wil je wel iemand voor een paar dagen in de week flexibel aannemen. Of het nu om 1 salesmedewerker gaat of om een heel marketing en salesteam, wij helpen met het zoeken naar de juiste mensen.

In Amerika is customer success al veel verder dan in Nederland. Verwar dit ook niet met aftersales maar zie het echt als een andere werkwijze. Customer Success Managers zijn ook nauw betrokken bij de onboarding van nieuwe klanten of bij het runnen van je eigen academy.  Leer je klant zoveel mogelijk uit jouw product of dienst te halen.

De laatste jaren heeft inbound marketing een enorme vlucht genomen. Alleen je website vertalen in het Engels en niet meer genoeg. Wij hebben de experts die gebruik kunnen maken van de juiste kanalen die aansluiten bij de Amerikaanse Buyer Persona.

Een kantoor brengt ook administratieve handelingen met zich mee. Van verkooporders tot douane formulieren, of van social media management tot en met loonadministratie. De backoffice van Van Holland zorgt dat ook in de andere tijdszone in Amerika jouw bedrijf op rolletjes loopt.

Persoonlijk advies?

 Plan een video call wanneer dat jou het beste uitkomt.

Optimaliseer je internationale structuur en bescherm je Nederlandse bedrijf
Marktentree Amerika

Optimaliseer je internationale structuur

Het bekende spreekwoord “Eén BV is geen BV” is zeker van toepassing als je zaken gaat doen in de USA. Wil jij zaken gaan doen met (semi) overheden of grote partners, dan is het hebben van een eigen Inc. een must.

Lees verder over hoe je een structuur kunt opzetten vanuit Nederland.

Scroll to top