Voorbereidend Onderzoek

Home.Voorbereidend Onderzoek
Voorbereidend Onderzoek

Waar Liggen Jouw Kansen In De USA?

Je denkt na over zaken doen in en met de USA. Jouw product of dienst verkopen op een wereldmarkt. Dat wil je zelf doen, of met de juiste partner. Misschien denk je er over na om te investeren en een bestaand bedrijf over te nemen. Of met een innovatie de juiste ketenpartner te worden. Er zijn veel kansen in Amerika, maar wat is nu de beste strategische keuze?

Uiteraard kan je met behulp van onder andere Google marktonderzoek doen en is er heel wat te vinden. Maar staat een website bovenaan in de zoekresultaten dan hoeft dat niet altijd te betekenen dat ze daarmee het beste contact of de juiste handelspartner zijn. Je zoekt de juiste ingang voor een goede start. zakenpartners en ambassadeurs voor jouw product of dienst in de USA.

Hoe weet je of je wel de juiste match maakt? De Van Holland Group helpt bedrijven met voorbereidend onderzoek in de USA en contacten vinden in het juiste internationale netwerk. Op basis van dit maatwerk traject volgt dan bijvoorbeeld een marktverkenning of een marktentree. Zo krijg je de juiste Amerikaanse marketing focus en kan je met een pilot project zelfs je plan schaalbaar uittesten.

desk
img2

91

%

Van de juiste contacten staan niet bovenaan bij Google of LinkedIn

2

x

Meer keuze opties dankzij een onderzoek binnen jouw marktgebied in de USA

50

%

Internationaal meer kans van slagen met een schaalbaar businessplan

24

/7

Inspelen op de juiste trends in de beste potentiële afzetmarkten

Je ziet het eigenlijk al voor je. Jouw concept op de Amerikaanse markt. Jouw USA Business Model Canvas geeft inzicht in sterke punten, maar benoemt ook de minder sterke elementen. Een scan brengt in kaart welke concrete acties er nodig zijn voor een succesvolle marktentree.

Met een businessplan scan krijg je antwoord op diverse vragen.

  1. Kansen zoeken
    Wat zijn de bijzondere kenmerken van jouw product of dienst en onderneming?
  2. Marktinformatie
    Welke marktbenadering is interessant voor jouw bedrijf?
  3. Intern onderzoek
    Als laatste maakt je een lijst van wat nodig is om succesvol te worden in de USA.

Zo krijg je uiteindelijk een actieplan om te starten met ondernemen in Amerika.

Voordat je gaat schrijven aan jouw marktentree plan, is een marktverkenning nodig. Bij voorkeur met hulp van iemand die het land goed kent. De juiste contacten en een persoonlijk netwerk.

Bij de Van Holland Group hebben wij die contacten. Specialisten die jouw vakgebied kennen. Een netwerk met de juiste beslissers bij de bedrijven waar jij zaken mee wilt doen. Op die manier ondersteunen wij ondernemers met internationale groeiambities, specifiek Amerika. Met een marktverkenning krijg je antwoord op diverse vragen.

  • Wat zijn de markttrends op dit moment?
  • Welke partijen en (overheids-) organisaties spelen een rol en kunnen je helpen?
  • Wat zijn de eisen en regelgeving voor jouw product of dienst in de USA?

Exporteren naar een ander land brengt vaak onverwachte kosten met zich mee.

Daar zal je rekening mee moeten houden als je nadenkt over een winstgevend exportplan. Maak je bijvoorbeeld gebruik van een expediteur of een agent? Of kies je ervoor om je eigen verkoopkantoor te openen. Over het algemeen blijken de barrières om de Amerikaanse markt te betreden groot te zijn. Taal, cultuur, wetgeving en het gebrek aan een netwerk zijn blokkades die wij helpen wegnemen.

  • Breng je internationale ambitie in heldere stappen overzichtelijk in kaart
  • Met 12 bouwstenen in 12 onderwerpen
  • Goederen, diensten of kennis exporteren?
  • Wat is jouw Amerkaanse WHY?

Je wilt jouw bedrijf gaan vestigen in de Verenigde Staten. Wat is dan een goede strategie? Er zijn diverse manieren te bedenken om een markt te betreden.

Wat het beste bij jouw bedrijf en bedrijfscultuur past ontdek je bij een marktentree traject.

  • Denk aan warme introducties bij nieuwe zakenpartners
  • Onderhouden van contacten als je zelf niet in de USA bent
  • Begeleiding bij het aanvragen van alle vergunningen

Disclaimer: We geven geen juridisch advies en dit is ook geen juridisch document. Raadpleeg een advocaat om meer te weten te komen over de specifieke wettelijke vereisten per land.

Scroll to top