Stel nou, je hebt een mooi bedrijf opgebouwd hier in Nederland en je wil uitbreiden naar de Amerikaanse markt. Of misschien heb je wel een geniaal idee voor een bedrijf of product en dat wil je graag in de Verenigde Staten gaan uitvoeren. Hoe kun je dit het beste aanpakken?
Op het internet vind je pagina’s vol met uitgebreide informatie over elk facet van bedrijfsvoering, maar met alleen het oprichten van je Amerikaanse INC of LLC ben je er nog niet. Want jouw bedrijfsdoel is natuurlijk: Succesvol worden in de USA.
Lees hieronder meer over hoe wij je kunnen helpen om dit te bereiken!
Het uitbouwen van je onderneming via internationale verkoop vraagt om een doortastende strategie die onder andere marktonderzoeken, planning en uitvoering moet bevatten. Hieronder beschrijven we de sleutelfases om je bedrijf te laten groeien met internationale verkoop, en leggen we uit hoe onze experts je hierin kunnen bijstaan.
De Van Holland Group helpt bedrijven met voorbereidend onderzoek in de USA en contacten vinden in het juiste internationale netwerk. Op basis van dit maatwerk traject volgt dan bijvoorbeeld een marktverkenning of een marktentree. Zo krijg je de juiste Amerikaanse marketing focus en kun je met een pilot project zelfs je plan schaalbaar uittesten.
Het is van cruciaal belang dat je de doelmarkt van je onderneming begrijpt. Dit impliceert het verzamelen van gegevens over de economische, politieke en culturele factoren van de landen die je in overweging neemt, alsook de vraag naar jouw producten of diensten op die markten.
Voordat je gaat schrijven aan jouw marktentree plan, is een marktverkenning nodig. Bij voorkeur met hulp van iemand die het land goed kent, met de juiste contacten en een persoonlijk netwerk. Bij de Van Holland Group hebben wij die contacten - specialisten die jouw vakgebied kennen. Een netwerk met de juiste beslissers bij de bedrijven waar jij zaken mee wilt doen. Op die manier ondersteunen wij ondernemers met internationale groeiambities, specifiek Amerika.
Exporteren naar een ander land brengt vaak onverwachte kosten met zich mee. Daar zul je rekening mee moeten houden als je nadenkt over een winstgevend exportplan.
Maak je bijvoorbeeld gebruik van een expediteur of een agent? Of kies je ervoor om je eigen verkoopkantoor te openen. Over het algemeen blijken de barrières om de Amerikaanse markt te betreden groot te zijn. Taal, cultuur, wetgeving en het gebrek aan een netwerk zijn blokkades die wij helpen wegnemen.
Breng je internationale ambitie in heldere stappen overzichtelijk in kaart:
- Met 12 bouwstenen in 12 onderwerpen
- Goederen, diensten of kennis exporteren?
- Wat is jouw Amerikaanse WHY?
Het lokaliseren en identificeren van betrouwbare partners en distributeurs zou één van je eerste stappen moeten zijn wanneer je de Amerikaanse markt wil gaan veroveren. Deze partners kunnen je niet alleen helpen bij het efficiënt betreden van de markt, maar ook bij het begrijpen en navigeren van de lokale zakelijke praktijken en de vaak complexe regelgeving. Ze kunnen daarnaast essentieel zijn in termen van logistiek, marketingondersteuning en klantenservice.
De Van Holland Group heeft sterke lokale netwerken opgezet in Miami Florida en Houston Texas. Deze lokale contacten staan klaar om je te helpen met alles, van product distributie en promotie tot het onderhandelen en oplossen van regelgevingskwesties. Met hun lokale kennis en ervaring achter de hand, wordt het proces van het betreden van nieuwe markten aanzienlijk soepeler en minder riskant. Denk er daarom aan om dergelijke partnerschappen te zoeken en te cultiveren. Ons team kan voor jou het verschil maken tussen succes en falen in je uitbreidingspogingen in de USA.
Maak je marketing- en verkoopstrategieën passend voor de culturele en taalkundige voorkeuren van je doelmarkt. Wij helpen bedrijven bij het opstellen van meertalige marketingmaterialen en het begrijpen van lokaal consumptiegedrag. Marketing in de Verenigde Staten werkt nou eenmaal anders dan in Nederland. Soms is even wat vertalen of een beetje bijsturen niet de beste oplossing. Dan is er meer nodig dan een kwastje verf om van outbound naar inbound te gaan.
Iedereen komt de hele dag in aanraking met marketing, al was het maar met al die reclames voor wasmiddelen en andere producten voor een gelukkig leven. Door de opkomst van internet weten marketeers meer van mensen dan ooit te voren. Doelgroepen hebben plaats gemaakt voor individuele profielen.
Wanneer je je bedrijf uitbreidt naar Amerika, is het belangrijk om je website en betalingssystemen ook te optimaliseren. Je website is vaak het eerste contactpunt voor je klanten, dus het is absoluut noodzakelijk dat deze gebruiksvriendelijk, betrouwbaar en begrijpelijk is, ongeacht het land. Je dient te zorgen voor een snelle laadtijd, intuïtieve navigatie, aantrekkelijk ontwerp, en relevante inhoud die is aangepast aan verschillende culturen en talen.
Ook kennen we in de USA de zogenaamde WCAG. Dit staat voor Web Content Accessibility Guidelines. Dit is een document dat is opgesteld en gepubliceerd door het World Wide Web Consortium als onderdeel van hun Web Accessibility Initiative.
In de praktijk herken je dit aan het Accessibility Tools knopje op Amerikaanse websites. Het is belangrijk dat ook jouw website voldoet aan deze eisen.
Naast het feit dat je website voor iedereen toegankelijk en makkelijk te gebruiken moet zijn, is het heel belangrijk dat je betalingssystemen veilig, betrouwbaar en gemakkelijk te gebruiken zijn. Ze moeten namelijk uiteenlopende betalingsmethoden ondersteunen die de gebruiker uit de Verenigde Staten gewend is, zoals bijvoorbeeld Amerikaanse creditcards en betaalapps.
Dit is een gebied waarin de Van Holland Group, met onze expertise, waarde kan toevoegen. Wij kunnen je helpen om je website te laten optimaliseren voor een Amerikaans publiek en ervoor zorgen dat je betalingssystemen kunnen omgaan met een divers scala aan betalingsmethoden. Met de juiste hulp kun je je klanten een soepele en veilige gebruikerservaring bieden, wat op zijn beurt weer zal leiden tot hogere klanttevredenheid en -loyaliteit. Vergeet niet dat de optimalisatie van je website en betalingssystemen een continu proces is en je altijd moet streven naar verbetering om ervoor te zorgen dat je de behoeften van je klanten blijft aanspreken.
Richt systemen op om buitenlandse financiële transacties te beheren en om handelsbelasting en prijsafwijkingen te begrijpen. De Van Holland Group kan je hier ondersteunen, door bijvoorbeeld contracten in meerdere talen op te stellen.
De Amerikaanse fiscaliteit is niet heel complex. Het is meer dat je goed moet opletten vanwege een deel federale wetgeving, een deel wetgeving in je eigen staat en als derde de lokale wetgeving. Het advies van een specialist van de Van Holland Group kan je hierbij helpen. Wij hebben eigen CPA’s (Certified Public Accountant) en werken samen met gespecialiseerde International CPA’s en IRS Tax.
En speciaal voor Nederlandse belastingzaken werken wij samen met een enrolled agent: een EA.
Een EA is de hoogste referentie die de IRS, de Amerikaanse belastingdienst, toekent aan een accountant.
Internationale uitbreiding is een dynamisch proces. Door continue bewaking van je prestaties en bereidheid om je strategie aan te passen aan de marktfeedback en veranderende omstandigheden, blijf je concurrerend en responsief op nieuwe kansen en uitdagingen. Ook hier is de Van Holland Group je betrouwbare partner.
Door deze fases te volgen en te vertrouwen op de hulp van professionals zoals de Van Holland Group, kan je bedrijf effectief groeien door internationale verkoop en nieuwe markten betreden, resulterend in een uitgebreid klantenbestand en verhoogde opbrengststromen.
Uitbreiden naar de grootste markt ter wereld is logisch. Maar waar begin je?
Het is net niet helemaal te vergelijken maar een INC is dus net een soort Amerikaanse BV.
Uiteraard maken we graag een offerte op maat voor jouw onderneming in Amerika.
De Van Holland Group helpt je met de beste informatie en rapporten om van jouw bedrijf in de USA een succes te maken. Maak kennis met onze no-nonsense werkwijze. Alle prijzen zijn volledig transparant en staan online. Als ondernemer wil je toch gewoon eerst vooraf weten waar je aan toe bent!