Wat is precies een Amerikaans Sales Playbook en waarom heb je er één nodig?
Ben jij ondernemer en zit jij in de sales op internationaal niveau? Dan houdt jouw bedrijf zich ongetwijfeld ook bezig met verkoop in Amerika. Hier liggen namelijk veel kansen die door Nederlandse ondernemers goed benut kunnen worden. Toch gaat het vaak mis. Waar ligt dit aan?
Veel ondernemers zijn niet op de hoogte van het belang van een sales playbook. Wat is een sales playbook? Het is als het ware een soort stappenplan wat de bedrijfsvoering en sales structuur duidelijk in kaart brengt. Een playbook zorgt dus voor structuur in een organisatie, en geeft bovendien houvast aan zijn medewerkers.
Ben jij benieuwd naar de voordelen van een sales playbook voor jouw bedrijf? In dit artikel leggen we uit hoe een playbook vorm wordt gegeven en wat het kan betekenen voor jouw onderneming.
Waarom een USA Sales Playbook maken?
Iedere ondernemer die zich bezighoudt met internationale sales, is wel op de hoogte van het belang van een duidelijk verkoopplan. Toch worden de verkoopdoelen en benodigde middelen niet altijd goed opgesteld. Aangezien een playbook bij veel bedrijven ontbreekt, resulteert dit helaas nog vaak in mislukte ondernemingen.
Doe jij zaken in Amerika? Zorg er dan voor dat je een goed playbook maakt. Dit geeft jouw onderneming een grotere kans van slagen in Amerika. Naast het in stand houden van een succesvolle business, heeft een playbook nog meer voordelen.
Nieuw personeel
Het snel aannemen en goed inwerken van nieuwe medewerkers is cruciaal voor jouw bedrijf. Aangezien een playbook eigenlijk fungeert als naslagwerk voor jouw team, zal het ook nieuwe medewerkers goede handvatten aanreiken. Op deze manier kunnen ze bijvoorbeeld in één oogopslag bekend raken met het verkoopplan.
Het helpt nieuwe medewerkers om op een eenvoudige manier bekend te raken met de organisatie. Jouw playbook laat hen namelijk zien hoe het bedrijf functioneert, wat de sales structuur is en dus wat er van hen verwacht wordt.
Aangezien bijna niemand een dergelijk playbook hanteert, kun jij jezelf als bedrijf absoluut onderscheiden op een positieve manier door wel een professioneel playbook te maken. Het kan je bedrijf voor zowel klanten in Amerika als interne medewerkers een stuk interessanter maken.
Het opstellen van een USA Sales Playbook
Nu jij als ondernemer iets meer te weten bent gekomen over het belang van een playbook, sta je ongetwijfeld te popelen om aan de slag te gaan. Maar hoe verwoord je jouw verkoopplan en op welke manier verwerk je dit in een duidelijk playbook? Dat kan nog best een uitdaging zijn. Daarom zijn wij er om jou te helpen!
Een aantal zaken zijn cruciaal voor het creëren van een goed sales playbook. Hierbij kun je denken aan de omschrijving van het algehele salesproces, strategieën en bedrijfsdoelen. Dit is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Er komt nog aardig wat kijken bij het opstellen van een goed verkoopplan.
Het zal je geruststellen te weten dat wij alle tools en benodigde kennis bezitten om een USA sales playbook voor jouw bedrijf op te stellen. Deze wordt uiteraard afgestemd op jouw persoonlijke doelen en de sales structuur van jouw bedrijf. Een volledig stappenplan dat ervoor zorgt dat binnen jouw organisatie alle neuzen dezelfde kant opstaan, je kunt het overlaten aan onze professionals.
Eerst meer weten?
- Plan een TEAMS video call wanneer dat jou het beste uitkomt
- Neem contact met ons op per telefoon 035-3690787
- Of email naar: [email protected]
Direct bestellen
Samen met een sales coach start je dit traject in Nederland. Daarna neemt ons team in Florida het over zodat jouw bedrijf met het juiste aanbod de markt gaat betreden in de VS.
Wat zit er allemaal bij?
✓ Update NL Salesplan
✓ Internationaliseren van je plan in Business Amerikaans Engels
✓ Bewerken voor jouw specifieke USA Markt
✓ Het dient straks als de basis voor Recruiting en werving van medewerkers
✓ ICP Ideal Customer Profile
✓ BP Buyer Persona basis voor de marketing afdeling
✓ KPI Sales Key Performance Indicators om dit meetbaar te maken
✓ Proces plan – Van suspect, lead, prospect naar uiteindelijk een overeenkomst en tevreden klant.