Hulp bij zaken doen in de USA
Organisatorisch en intercultureel komt er veel kijken bij exporteren. En het tijdsverschil van 6 uur met de East Coast tot wel 9 uur met de West Coast zorgen voor de nodige uitdagingen vanuit Nederland. Jouw klant is echter altijd online. En je perfecte handelspartner verwacht wel iemand in de chat. En hoe ga je om met persoonlijk contact zoals beurzen en netwerk events?
De Van Holland Group helpt je lokaal met de beste mensen. Export Sales en Export Marketing bijvoorbeeld. Met flexibele oplossingen kunnen we vrijwel iedereen helpen binnen het budget wat beschikbaar is.
4
Snellere groei in de USA door te verbinden met het juiste netwerk
20
Verbetering van het rendement door dashboarding
24
Laat onze specialisten onderdeel worden van jouw bedrijf
De juiste strategische keuzes
In het onderstaande voorbeeld zie je precies wat er gemiddeld misgaat bij internationaal zaken doen. Door gebruik te maken van onze export support kan je de grootste valkuilen voorkomen.
Dankzij onze handige checklists weet je zeker dat je voorbereiding in orde is. Ondernemen blijft altijd een risico, dat weet je. Wat zijn de sterke en wat zijn de zwakke punten van je verhaal? Wil je meer omzet, of juist betere marges door een hoger volume? Wil je klanten die je verloren bent tijdens de crisis vervangen? Of wil je in een specifieke niche markt groeien? Door de juiste vragen en antwoorden zal het export advies bijdragen aan je doelen.
Ondanks dat ieder bedrijf anders is, zijn de problemen vaak hetzelfde. Exporteren begint met een goede voorbereiding en met hulp van een lokaal team wat de markt goed kent.
Wat kan er zoal mis gaan?
- Geen salesplan en inbound funnel
- Te weinig export marketing
- Onvoldoende (voor) financiering
- Verkeerde medewerkers aannemen
- Verkeerd juridisch advies
- Geen ervaring met de USA mentaliteit
- Slecht presterende partners of agenten
- Geen aansturing op Export KPI’s
Voordelen van het met ons samenwerken
Systematische Aanpak
Online marketing en inbound sales met slimme social media inzet
Slimme planning
Data, AI, IoT, CRM en analyses halen de toeval uit je export plan
Export Management
Rapportage en aansturing van E-KPI’s
Winstoptimalisatie
Kosten structuur en omzetstromen inzichtelijk gemaakt
Succesvol groeien in de USA
Geen één bedrijf is het zelfde. Toch zien we vaak wel dat moderne bedrijven dezelfde theorie gebruiken voor wat betreft marketing en sales om te komen tot een stappenplan. En dit stappenplan helpt je bij het veroveren van de Amerikaanse markt.
We kennen allemaal de customer journey. Of het nu B2B of B2C is waar je in opereert: het is fijn om volgens een bepaalde structuur te werken met verschillende teamleden. Een veel gekozen formule is de onderstaande funnel:
Je begint met MARKETING
- Suspect – Dit is iemand waar nog geen contact mee is gemaakt.
- Lead – Marketing Qualified Lead – MQL is bijvoorbeeld een website bezoeker.
- Prospect – Sales Qualified Lead – SQL heeft bijvoorbeeld een whitepaper of prijslijst ontvangen.
De PRODUCT SPECIALIST of de EVANGELIST
- Sales Opportunity – Denk aan een experience store, de nadruk ligt op verbinden en niet op sales.Een product evangelist zoekt naar de perfecte aansluiting door de ogen van de toekomstige klant. Luisteren en helpen zijn hier de trefwoorden.
Dan komt de SALES
- Verbal Commitment – Er is mondelinge opdracht. Het wachten is bijvoorbeeld op de bekende Purchase Order (PO). En misschien nog een detail over leveringscondities. Sales doet alles behalve dwingend verkopen.
De belangrijke CUSTOMER SUCCESS afdeling
- Client – On-boarding – Zorg dat jouw klant maximaal gebruik maakt van je product of dienst.
- Client – Active Client = Je Ideale Buyer Persona waarmee marketing weer aan de slag gaat
- Client – Passive – Deze klanten gebruiken je service, een upgrade of contact verlenging.
- Client – Dealers & Sales partners is ook een veel gekozen strategie en heeft een apart communicatie plan. Zeker omdat de USA enorm groot is , is het vinden van de juiste handelspartners een belangrijk onderdeel van je groeiplan.
Maatwerk
Uiteraard zijn de bovenstaande stappen een globaal overzicht. Het kan zijn dat je ook een service kanaal hebt. Wie weet loopt het proces wel via maatwerk enginering, productie of zelfs een laboratirium. Bij (semi-) overheidscontracten wordt zelfs gebruik gemaakt van de lobby mogelijkheden die er zijn. Of misschien wil je zelf in detail helemaal niet hier mee bezig zijn en kies je voor het uitbesteden van Business Development. Dat kan met een dealer, een partner, een agent of door handels-vertegenwoordiging.
Tel daar bij op dat er verschillende mogelijkheden zijn van freelance, sub-contracting, interim, flex of eigen medewerkers in loondienst. Afhankelijk van jouw Export Plan onderzoeken we samen wat de beste oplossing is voor dit moment en schalen we op waar mogelijk.
Business Development
Business development is een activiteit met als doel nieuwe zakelijke kansen realiseren. Wij benaderen het altijd op het snijvlak van je bedrijfsmodel en marketing.
Business development is de schakel tussen kennis binnen jouw organisatie en de vraag van buiten de organisatie. Het doel is om lange termijn waardeontwikkeling te realiseren voor een organisatie. Business Development staat vaak boven de partijen en vertegenwoordigd zo altijd het belang van het bedrijf.
We helpen je graag met persoonlijk advies.
- Plan een ZOOM-video call wanneer dat jou het beste uitkomt
- Neem contact met ons op per telefoon 035-3690787
- Of email naar: info@vanhollandgroup.nl